diff --git a/ground/openpilotgcs/share/openpilotgcs/translations/openpilotgcs_fr.ts b/ground/openpilotgcs/share/openpilotgcs/translations/openpilotgcs_fr.ts index 90fe5dbca..f78f7b6f9 100644 --- a/ground/openpilotgcs/share/openpilotgcs/translations/openpilotgcs_fr.ts +++ b/ground/openpilotgcs/share/openpilotgcs/translations/openpilotgcs_fr.ts @@ -1,6 +1,6 @@ - + Application @@ -14,7 +14,7 @@ Impossible de passer les arguments de la ligne de commande à l'instance en cours d'exécution. Elle semble ne pas répondre. - + Could not find 'Core.pluginspec' in %1 [Platypus]Ajout de "est" 'Core.pluginspec' est introuvable dans %1 @@ -301,7 +301,7 @@ &Aide... - + About &Plugins... [Platypus]Trop long ? À propos des &Modules complémentaires... @@ -2916,7 +2916,7 @@ uniquement lorsque les valeurs changent OPMapGadgetWidget - + &Zoom &Zoom @@ -2926,24 +2926,22 @@ uniquement lorsque les valeurs changent Zoom - + Copy Copier - + Waypoints Waypoints - - Close the context menu - Fermer le menu contextuel + Fermer le menu contextuel - + &Reload map &Recharger carte @@ -3000,7 +2998,12 @@ uniquement lorsque les valeurs changent Afficher la boussole - + + Home + + + + Zoom &In Zoom &Avant @@ -3065,18 +3068,13 @@ uniquement lorsque les valeurs changent Centrer la carte à l'endroit où vous avez fait un clic droit de souris - - HOME - - - - - + + UAV Appareil - + Show/Hide the compass Affiche/Cache la boussole @@ -3141,27 +3139,27 @@ uniquement lorsque les valeurs changent - + &Max Update Rate Fréquence d'Actualisation &Max - + (Normal) (Normal) - + (Magic Waypoint) (Waypoint Magique) - + (Unknown) (Inconnu) - + Map mode Mode carte @@ -3176,7 +3174,7 @@ uniquement lorsque les valeurs changent Rayon Zone Sécurité - + UAV Trail Parcours UAV @@ -3196,18 +3194,16 @@ uniquement lorsque les valeurs changent Distance de parcours UAV - + &Overlay Opacity &Opacité Recouvrement - - Close menu - Fermer Menu + Fermer Menu - + &Rip map &Récupération carte @@ -4329,9 +4325,8 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } Contrôle GCS - Armed - Armé + Armé @@ -4343,6 +4338,12 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } UDP Control Contrôle UDP + + + Arm switch (Accessory0) + Abbrégé ? + Inter Arm. (Accessory0) + ImportExportDialog @@ -5679,6 +5680,11 @@ Méfiez-vous de ne pas vous verrouiller l'accès ! Save Enregistrer + + + GPS protocol : + + ccattitude @@ -6303,9 +6309,8 @@ maxi soit divisée en N intervalles égaux et ainsi vous pouvez définir une val du canal de sortie pour chaque mode de vol. - Avoid "Manual" for multirotors! - Éviter "Manuel" pour les Multirotors ! + Éviter "Manuel" pour les Multirotors ! @@ -6382,20 +6387,20 @@ Applique et Enregistre tous les paramètres sur la SD Stabilized 1 - Typo Need translation in selection list above - Stabilisé 1 + Typo : Need translation in dropdown menu above + Stabilisé 1 Stabilized 2 Typo Need translation in selection list above - Stabilisé 2 + Stabilisé 2 Stabilized 3 Typo Need translation in selection list above - Stabilisé 3 + Stabilisé 3 @@ -6406,27 +6411,21 @@ Applique et Enregistre tous les paramètres sur la SD Flight Mode Switch Positions - Positions Inter Mode de Vol + Positions Inter Mode de Vol Flight Mode Count - Nombre de modes de vol - - - - Cruise Control - + Nombre de modes de vol Flight Mode - Mode de Vol + Mode de Vol - <html><head/><body><p>Enabling this checkbox will enable Cruise Control for Flight Mode Switch position #1.</p></body></html> - <html><head/><body><p>Si coché, active Cruize Control pour la position #1 de l'Interrupteur de Mode de Vol.</p></body></html> + <html><head/><body><p>Si coché, active Cruize Control pour la position #1 de l'Interrupteur de Mode de Vol.</p></body></html> @@ -6434,12 +6433,6 @@ Applique et Enregistre tous les paramètres sur la SD Pas toucher ! - - - fieldname:CruiseControlFlightModeSwitchPosEnable - Pas toucher ! - - index:0 @@ -6465,9 +6458,8 @@ Applique et Enregistre tous les paramètres sur la SD - <html><head/><body><p>Enabling this checkbox will enable Cruise Control for Flight Mode Switch position #2.</p></body></html> - <html><head/><body><p>Si coché, active Cruize Control pour la position #2 de l'Interrupteur de Mode de Vol.</p></body></html> + <html><head/><body><p>Si coché, active Cruize Control pour la position #2 de l'Interrupteur de Mode de Vol.</p></body></html> @@ -6476,9 +6468,8 @@ Applique et Enregistre tous les paramètres sur la SD - <html><head/><body><p>Enabling this checkbox will enable Cruise Control for Flight Mode Switch position #3.</p></body></html> - <html><head/><body><p>Si coché, active Cruize Control pour la position #3 de l'Interrupteur de Mode de Vol.</p></body></html> + <html><head/><body><p>Si coché, active Cruize Control pour la position #3 de l'Interrupteur de Mode de Vol.</p></body></html> @@ -6487,9 +6478,8 @@ Applique et Enregistre tous les paramètres sur la SD - <html><head/><body><p>Enabling this checkbox will enable Cruise Control for Flight Mode Switch position #4.</p></body></html> - <html><head/><body><p>Si coché, active Cruize Control pour la position #4 de l'Interrupteur de Mode de Vol.</p></body></html> + <html><head/><body><p>Si coché, active Cruize Control pour la position #4 de l'Interrupteur de Mode de Vol.</p></body></html> @@ -6498,9 +6488,8 @@ Applique et Enregistre tous les paramètres sur la SD - <html><head/><body><p>Enabling this checkbox will enable Cruise Control for Flight Mode Switch position #5.</p></body></html> - <html><head/><body><p>Si coché, active Cruize Control pour la position #5 de l'Interrupteur de Mode de Vol.</p></body></html> + <html><head/><body><p>Si coché, active Cruize Control pour la position #5 de l'Interrupteur de Mode de Vol.</p></body></html> @@ -6509,9 +6498,8 @@ Applique et Enregistre tous les paramètres sur la SD - <html><head/><body><p>Enabling this checkbox will enable Cruise Control for Flight Mode Switch position #6.</p></body></html> - <html><head/><body><p>Si coché, active Cruize Control pour la position #6 de l'Interrupteur de Mode de Vol.</p></body></html> + <html><head/><body><p>Si coché, active Cruize Control pour la position #6 de l'Interrupteur de Mode de Vol.</p></body></html> @@ -6522,7 +6510,7 @@ Applique et Enregistre tous les paramètres sur la SD <html><head/><body><p>Select which set of roll rates / max bank angles / PIDs you want active on this switch position.</p></body></html> - <html><head/><body><p>Sélectionnez quels paramètres de vitesse / angle d'inclinaison / PID vous souhaitez utiliser pour cette position d'interrupteur.</p></body></html> + <html><head/><body><p>Sélectionnez quels paramètres de vitesse / angle d'inclinaison / PID vous souhaitez utiliser pour cette position d'interrupteur.</p></body></html> @@ -6533,7 +6521,33 @@ Applique et Enregistre tous les paramètres sur la SD Input Channel Configuration - Configuration Canaux d'Entrée + Configuration Canaux d'Entrée + + + + Thrust + Poussée + + + + Stabilized 4 + Stabilisé 4 + + + + Stabilized 5 + Stabilisé 5 + + + + Stabilized 6 + Stabilisé 6 + + + + <html><head/><body><p>Avoid &quot;Manual&quot; for multirotors! Never select &quot;ALtitude&quot;, &quot;VelocityControl&quot; or &quot;CruiseControl&quot; on a fixed wing!</p></body></html> + Typo : "AL"titude + allow translation on dropdown menu Altitude - Velocity control - CruiseControl + <html><head/><body><p>Éviter &quot;Manuel&quot; pour les multirotors ! Ne jamais sélectionner &quot;Altitude&quot;, &quot;VelocityControl&quot; ou &quot;CruiseControl&quot; sur une aile volante !</p></body></html> @@ -6837,7 +6851,7 @@ Applique et Enregistre tous les paramètres sur la SD Output Channel Configuration - Configuration Canaux de Sortie + Configuration Canaux de Sortie @@ -6942,17 +6956,15 @@ Applique et Enregistre tous les paramètres sur la SD Calibration - Calibration + Étalonnage - Nice paper plane, eh? - Joli avion en papier, hein ? + Joli avion en papier, hein ? - Launch a sensor range and bias calibration. - Lancer la calibration de la plage et des ajustements capteurs. + Lancer la calibration de la plage et des ajustements capteurs. @@ -6970,32 +6982,28 @@ Applique et Enregistre tous les paramètres sur la SD Enregistre Position - #2: Sensor noise calibration - #2 . Calibration du bruit capteur + #2 . Calibration du bruit capteur - These are the sensor variance values computed by the AHRS. Tip: lower is better! - Ce sont les valeurs de variation calculées par le AHRS + Ce sont les valeurs de variation calculées par le AHRS Astuce : le plus bas est le meilleur ! - Press to start a calibration procedure, about 15 seconds. Hint: run this with engines at cruising speed. - Appuyer pour démarrer la procédure de calibration, environ 15 secondes. + Appuyer pour démarrer la procédure de calibration, environ 15 secondes. Astuce : Faites-le avec le moteur en vitesse de croisière. - #3: Accelerometer Bias calibration - #3 : Calibration Ajustement Accéléromètres + #3 : Calibration Ajustement Accéléromètres @@ -7003,9 +7011,8 @@ Astuce : Faites-le avec le moteur en vitesse de croisière. Enregistrer - Six Point Calibration instructions - Instructions de Calibration par Six Points + Instructions de Calibration par Six Points @@ -7050,9 +7057,8 @@ en utilisant le bouton spécifique de calibration en haut de l'écran. Envoyer les paramètres sur la carte et enregistrer dans la mémoire non volatile. - #1: Magnetometer calibration - #1 : Calibration magnétomètre + #1 : Calibration magnétomètre <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/strict.dtd"> @@ -7238,10 +7244,9 @@ Une valeur de 0.00 désactive le filtre. - url:http://wiki.openpilot.org/display/Doc/Revo+Configuration Wiki FR Calib Revo - url:http://wiki.openpilot.org/x/FQWJAQ + url:http://wiki.openpilot.org/x/FQWJAQ @@ -7256,7 +7261,6 @@ Une valeur de 0.00 désactive le filtre. - <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/strict.dtd"> <html><head><meta name="qrichtext" content="1" /><style type="text/css"> p, li { white-space: pre-wrap; } @@ -7275,7 +7279,7 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } <p style="-qt-paragraph-type:empty; margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px; font-family:'Ubuntu'; font-size:11pt;"><br /></p> <p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-family:'Ubuntu'; font-size:11pt;">#3: Accelerometer bias calibration:</span></p> <p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-family:'Ubuntu'; font-size:11pt;">This step will ensure that accelerometer bias is accurate. Place your airframe as horizontally as possible (use a spirit level if necessary), then press Start below and do not move your airframe at all until the end of the calibration.</span></p></td></tr></table></body></html> - <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/strict.dtd"> + <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/strict.dtd"> <html><head><meta name="qrichtext" content="1" /><style type="text/css"> p, li { white-space: pre-wrap; } </style></head><body style=" font-family:'Sans Serif'; font-size:9pt; font-weight:400; font-style:normal;"> @@ -7294,6 +7298,137 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } <p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-family:'Ubuntu'; font-size:11pt;">#3: Calibration de l'ajustement des Accéléromètres :</span></p> <p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-family:'Ubuntu'; font-size:11pt;">Cette étape fera en sorte que l'ajustement des accéléromètres soit parfait. Veuillez placer l'appareil le plus horizontalement possible (utilisez un niveau à bulle si nécessaire), puis appuyez sur Démarrer ci-dessus et ne bougez pas du tout votre appareil jusqu'à la fin de l'étalonnage.</span></p></td></tr></table></body></html> + + + Calibration status + + + + + Calibration instructions + + + + + <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/strict.dtd"> +<html><head><meta name="qrichtext" content="1" /><style type="text/css"> +p, li { white-space: pre-wrap; } +</style></head><body style=" font-family:'Ubuntu'; font-size:9pt; font-weight:400; font-style:normal;"> +<table border="0" style="-qt-table-type: root; margin-top:4px; margin-bottom:4px; margin-left:4px; margin-right:4px;"> +<tr> +<td style="border: none;"> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:16pt; font-weight:600; font-style:italic;">Help</span></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:11pt;">Following steps #1, #2 and #3 are necessary. Step #4 is optional, it may helps you achieve the best possible results.</span></p> +<p style="-qt-paragraph-type:empty; margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px; font-size:11pt;"><br /></p> +<p align="center" style="-qt-paragraph-type:empty; margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px; font-family:'MS Shell Dlg 2'; font-size:8pt;"><br /></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:14pt; font-weight:600; font-style:italic;">#1: Multi-Point calibration</span></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:11pt;">This calibration will compute the scale for Magnetometer or Accelerometer sensors. </span></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:11pt;">Press &quot;Calibrate Mag&quot; or &quot;Calibrate Accel&quot; to begin calibration, and follow the instructions which will be displayed here. </span></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:11pt;">For optimal calibration perform the Accel calibration with the board not mounted to the craft. in this way you can accurately level the board on your desk/table during the process. </span></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:11pt;">Magnetometer calibration need to be performed inside your plane/copter to account for metal/magnetic stuffs on board.</span></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:11pt; font-weight:600; font-style:italic;">Note 1:</span><span style=" font-size:11pt;"> Your </span><span style=" font-size:11pt; font-weight:600;">HomeLocation must be set first</span><span style=" font-size:11pt;">, including the local magnetic field vector (Be) and acceleration due to gravity (g_e).</span></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:11pt; font-weight:600; font-style:italic;">Note 2:</span><span style=" font-size:11pt;"> There is no need to point exactly at South/North/West/East. They are just used to easily tells the user how to point the plane/craft. </span></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:11pt;">You can simply assume that North is in front of you, right is East etc. and perform the calibration this way.</span></p> +<p style="-qt-paragraph-type:empty; margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px; font-size:11pt;"><br /></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:14pt; font-weight:600; font-style:italic;">#2: Board level calibration</span></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:11pt;">This step will ensure that board leveling is accurate. Place your airframe as horizontally as possible (use a spirit level if necessary), then press Start below and do not move your airframe at all until the end of the calibration.</span></p> +<p style="-qt-paragraph-type:empty; margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px; font-size:11pt;"><br /></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:14pt; font-weight:600; font-style:italic;">#3: Gyro Bias calculation</span></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:11pt;">This step allows to calibrate the gyro measured value when the board is steady. To perform the calibration leave the board/aircraft completely steady and click start. </span></p> +<p style="-qt-paragraph-type:empty; margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px; font-size:11pt;"><br /></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:14pt; font-weight:600; font-style:italic;">#4: Thermal Calibration</span></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:11pt;">The calibration will compute sensors bias variations at different temperatures while the board warms up.</span></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:11pt;">This allow a certain amount of correction of those bias variations against temperature changes. It does improve both altitude hold and yaw performances.</span></p> +<p style=" margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px;"><span style=" font-size:11pt;">To perform this calibration leave the board to cool down at room temperature in the coldest places available. after 15-20 minutes attach the usb connector to the board and Click the Calibrate button leaving the board steady. Wait until completed</span></p> +<p align="center" style="-qt-paragraph-type:empty; margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px; font-size:11pt;"><br /></p></td></tr></table></body></html> + + + + + #1: Accelerometer/Magnetometer calibration + #1 : Étalonnage Accéléromètres/Magnétomètre + + + + Launch accelerometer range and bias calibration. + + + + + Calibrate Accel + Étalonner Accéléro. + + + + Launch magnetometer range and bias calibration. + + + + + Calibrate Mag + Étalonner Magnéto. + + + + #2: Board level calibration + #2 : Étalonnage du niveau de la carte + + + + #3: Gyro bias calibration + #3 : Étalonnage de l'ajustement des Gyros + + + + #4*: Thermal calibration + Typo : Why "*" ? Optional ? + #4* : Étalonnage de la compensation de température + + + + Temperature + Température + + + + 0.00 + + + + + °C - Temperature rise + °C - Augmentation température + + + + 0.5 + + + + + °C/min + + + + + this contains the current status of the thermal calibration wizard + ceci contient le statut actuel de l'assistant d'étalonnage température + + + + End + Fin + + + + Cancel + Annuler + + + + url:http://wiki.openpilot.org/display/Doc/Revolution+Manual+Sensor+Calibration + + StabilizationWidget @@ -7554,9 +7689,8 @@ value as the Kp. - Max rate attitude (deg/s) - Vitesse maxi Attitude (deg/s) + Vitesse maxi Attitude (deg/s) @@ -7993,27 +8127,14 @@ Useful if you have accidentally changed some settings. Vario Altitude Altitude Vario - - - fieldname:ThrottleRate - Pas toucher - - Exponential Exponentiel - <html><head/><body><p>Throttle exponential value.</p></body></html> - <html><head/><body><p>Valeur exponentielle du manche des gaz.</p></body></html> - - - - fieldname:ThrottleExp - Pas toucher - + <html><head/><body><p>Valeur exponentielle du manche des gaz.</p></body></html> @@ -8026,9 +8147,8 @@ Useful if you have accidentally changed some settings. <html><head/><body><p>Vitesse verticale maximale autorisée en m/s.</p></body></html> - Throttle Stick Response - Réponse Manche Gaz + Réponse Manche Gaz @@ -8119,22 +8239,14 @@ Useful if you have accidentally changed some settings. - <html><head/><body><p>Higher values will keep larger Ki terms and limits from winding up at partial stick. Consider increasing this if you have high Ki values and limits and a sudden stick motion from one aircraft bank angle to another causes the aircraft to rotate and then slowly change rotation.</p></body></html> A revoir... - <html><head/><body><p>Des valeurs élevées préviennent la saturation de grandes valeurs de Ki/Limites.</p><p>Envisagez l'augmentation de cette valeur si vous avez des valeurs élevées sur Ki/limites et qu'un mouvement brusque de manche provoquant un changement d'inclinaison entraine une rotation puis un changement lent de l'inclinaison.</p></body></html> + <html><head/><body><p>Des valeurs élevées préviennent la saturation de grandes valeurs de Ki/Limites.</p><p>Envisagez l'augmentation de cette valeur si vous avez des valeurs élevées sur Ki/limites et qu'un mouvement brusque de manche provoquant un changement d'inclinaison entraine une rotation puis un changement lent de l'inclinaison.</p></body></html> - - fieldname:RattitudeAntiWindup - Pas toucher ! - - - - Anti-Windup Traduction Windup ? - Anti-Saturation + Anti-Saturation @@ -8192,19 +8304,12 @@ Useful if you have accidentally changed some settings. - <html><head/><body><p>-1, 0, or 1. Cruise Control multiplies the throttle stick by this value if the bank angle is past MaxAngle. The default is 0 which says to turn the motors off (actually set them to MinThrottle) when inverted. 1 says to use the unboosted throttle stick value. -1 (DON'T USE, INCOMPLETE, UNTESTED, for use by CP helis using idle up) says to reverse the throttle stick when inverted. </p></body></html> - <html><head/><body><p>-1, 0, ou 1. Cruise Control multiplie la position du manche des gaz par cette valeur si l'angle d'inclinaison a dépassé l'AngleMaxi.</p><p> La valeur par défaut 0 signifie l'arrêt des moteurs (les basculer à la valeur de GazMini) lorsque l'appareil est à l'envers.</p> + <html><head/><body><p>-1, 0, ou 1. Cruise Control multiplie la position du manche des gaz par cette valeur si l'angle d'inclinaison a dépassé l'AngleMaxi.</p><p> La valeur par défaut 0 signifie l'arrêt des moteurs (les basculer à la valeur de GazMini) lorsque l'appareil est à l'envers.</p> <p> La valeur 1 signifie qu'il utilise la valeur du manche des gaz, non modifiée.</p><p> -1 (NE PAS UTILISER, INCOMPLET, NON TESTÉ, pour les hélicoptères CP utilisant le iddle up) signifie une inversion du manche des gaz lorsque l'hélicoptère est à l'envers. </p></body></html> - - - fieldname:CruiseControlInvertedPowerSwitch - Pas toucher ! - - buttongroup:16 @@ -8212,9 +8317,8 @@ Useful if you have accidentally changed some settings. - <html><head/><body><p>This is the bank angle that CruiseControl goes into inverted / power disabled mode. The power for inverted mode is controlled by CruiseControlInvertedPowerSwitch</p></body></html> - <html><head/><body><p>Ceci correspond à l'angle d'inclinaison où CruiseControl passe en inversé / mode puissance désactivé. La puissance en mode inversé est contrôlée par CruiseControlInvertedPowerSwitch</p></body></html> + <html><head/><body><p>Ceci correspond à l'angle d'inclinaison où CruiseControl passe en inversé / mode puissance désactivé. La puissance en mode inversé est contrôlée par CruiseControlInvertedPowerSwitch</p></body></html> @@ -8223,9 +8327,8 @@ Useful if you have accidentally changed some settings. - <html><head/><body><p>Really just a safety limit. 4.0 means it will not use more than 4 times the power the throttle stick is requesting.</p></body></html> - <html><head/><body><p>Juste une limitation de sécurité. 4.0 signifie qu'il n'utilisera pas plus de 4 fois la puissance demandée par le manche des gaz.</p></body></html> + <html><head/><body><p>Juste une limitation de sécurité. 4.0 signifie qu'il n'utilisera pas plus de 4 fois la puissance demandée par le manche des gaz.</p></body></html> @@ -8239,20 +8342,12 @@ Useful if you have accidentally changed some settings. AjustPuissance - <html><head/><body><p>This needs to be 0 for all copters except CP helis that are using idle up.</p></body></html> - <html><head/><body><p>Ceci doit être à 0 pour tous les hélicoptères sauf les hélicos CP qui utilisent l'idle up.</p></body></html> + <html><head/><body><p>Ceci doit être à 0 pour tous les hélicoptères sauf les hélicos CP qui utilisent l'idle up.</p></body></html> - - fieldname:CruiseControlNeutralThrust - Pas toucher ! - - - - <html><head/><body><p>If you find that banging the stick around a lot makes the copter climb a bit, adjust this number down a little.</p></body></html> - <html><head/><body><p>Si vous trouvez qu'un petit mouvement de manche fait légèrement monter l'hélicoptère, baissez un petit peu cette valeur.</p></body></html> + <html><head/><body><p>Si vous trouvez qu'un petit mouvement de manche fait légèrement monter l'hélicoptère, baissez un petit peu cette valeur.</p></body></html> @@ -8271,41 +8366,24 @@ Useful if you have accidentally changed some settings. AngleMaxi - MinThrottle - GazMini + GazMini - <html><head/><body><p>Throttle stick below this disables Cruise Control. Also, by default Cruise Control forces the use of this value for throttle when the copter is inverted. For safety, never set this so low that the trimmed throttle stick cannot get below it.</p></body></html> - <html><head/><body><p>Lorsque le manche des gaz est en dessous de cette valeur, cela désactive Cruize Control. En outre, Cruize Control impose l'utilisation de cette valeur de manche de gaz lorsque l'hélicoptère est à l'envers.</p><p> Par mesure de sécurité, ne jamais définir une valeur trop basse pour qu'un manche de gaz baissé puisse descendre en dessous de cette valeur.</p></body></html> + <html><head/><body><p>Lorsque le manche des gaz est en dessous de cette valeur, cela désactive Cruize Control. En outre, Cruize Control impose l'utilisation de cette valeur de manche de gaz lorsque l'hélicoptère est à l'envers.</p><p> Par mesure de sécurité, ne jamais définir une valeur trop basse pour qu'un manche de gaz baissé puisse descendre en dessous de cette valeur.</p></body></html> - - fieldname:CruiseControlMinThrottle - Pas toucher ! - - - - NeutralThrust - PousséeNeutre + PousséeNeutre - <html><head/><body><p>Multi-copters should probably use 90% to 95% to leave some headroom for stabilization. CP helis can set this to 100%.</p></body></html> - <html><head/><body><p>Les multicoptères devraient probablement utiliser une valeur de 90% à 95% afin de laisser une certaine marge pour la stabilisation. Les hélicos CP peuvent définir cette valeur à 100%.</p></body></html> + <html><head/><body><p>Les multicoptères devraient probablement utiliser une valeur de 90% à 95% afin de laisser une certaine marge pour la stabilisation. Les hélicos CP peuvent définir cette valeur à 100%.</p></body></html> - - fieldname:CruiseControlMaxThrottle - Pas toucher ! - - - - MaxThrottle - GazMaxi + GazMaxi @@ -8327,12 +8405,12 @@ Useful if you have accidentally changed some settings. Use Basic Configuration - Utiliser Configuration Basique + Utiliser Configuration Basique Use Advanced Configuration - Utiliser Configuration Avancée + Utiliser Configuration Avancée @@ -8349,6 +8427,139 @@ Useful if you have accidentally changed some settings. <html><head/><body><p>How fast the vehicle should adjust its neutral throttle estimation. Altitude assumes that when engaged the throttle is in the range required to hover. If the throttle is a lot higher or lower, it needs to adjust this &quot;throttle trim&quot; Higher values make it do this adjustment faster, but this could lead to ugly oscillations. Leave at default unless you know what you are doing.</p></body></html> <html><head/><body><p>Détermine la vitesse à laquelle le véhicule doit ajuster son estimation de gaz au neutre. Le Maintien d'Altitude suppose que lorsque il est activé, il est la plage nécessaire pour se maintenir en l'air. Si les gaz est beaucoup plus élevé ou plus bas, il faut ajuster ce "trim". Des valeurs plus élevées peuvent lui permettre de faire cet ajustement plus rapidement mais cela pourrait conduire à des oscillations. A laisser par défaut, à moins de savoir ce que vous faites.</p></body></html> + + + Max rate limit (all modes) (deg/s) + Limitation Rate max (tous modes) (deg/s) + + + + <html><head/><body><p>Percentage of full stick where the transition from Attitude to Rate occurs. This transition always occurs when the aircraft is exactly inverted (bank angle 180 degrees). Small values are dangerous because they cause flips at small stick angles. Values significantly over 100 act like attitude mode and can never flip.</p></body></html> + + + + + fieldname:RattitudeModeTransition + Pas toucher ! + + + + + ModeTransition + + + + + <html><head/><body><p>CP helis can set this to Reversed to automatically reverse the direction of thrust when inverted. Fixed pitch copters, including multicopters, should leave this set at Unreversed. Unreversed direction with Boosted power may be dangerous because it adds power and the thrust direction moves the aircraft towards the ground.</p></body></html> + + + + + fieldname:CruiseControlInvertedThrustReversing + Pas toucher ! + + + + + InvrtdThrustRev + + + + + <html><head/><body><p>The bank angle where CruiseControl goes into inverted power mode. InvertedThrustReverse and InvertedPower control the direction and amount of power when in inverted mode.</p></body></html> + + + + + <html><head/><body><p>Really just a safety limit. 3.0 means it will not use more than 3 times the power the throttle/collective stick is requesting.</p></body></html> + + + + + PowerDelayComp + + + + + MinThrust + + + + + <html><head/><body><p>Throttle/Collective stick below this amount disables Cruise Control. Also, by default Cruise Control forces the use of this value for thrust when InvertedPower setting is Zero and the copter is inverted. CP helis probably want this set to -100%. For safety with fixed pitch copters (including multicopters), never set this so low that the trimmed throttle stick cannot get below it or your motor(s) will still run with the throttle stick all the way down. Fixed pitch throttle sticks go from -100 to 0 in the first tiny bit of throttle stick (and then up to 100 using the rest of the throttle range), so for example, a lot of &quot;high throttle trim&quot; will keep the stick from ever commanding less than 5% so it won't be possible to stop the motors with the throttle stick. Banking the copter in your hand in this state will make the motors speed up.</p></body></html> + + + + + fieldname:CruiseControlMinThrust + Pas toucher ! + + + + + <html><head/><body><p>Multi-copters should probably use 80% to 90% to leave some headroom for stabilization. CP helis can set this to 100%.</p></body></html> + + + + + fieldname:CruiseControlMaxThrust + Pas toucher ! + + + + + MaxThrust + + + + + <html><head/><body><p>Moves the inverted mode power switching this fraction of a second into the future to compensate for slow responding power systems. Used to more accurately time the changing of power when entering/exiting inverted mode. Set this to equal the fraction of a second it takes for your vehicle to go from full negative thrust (10% positive thrust for multis, full negative thrust (-90%) for CP helis) to full positive thrust (+90%). Increase this if for example continuous left flips &quot;walk off&quot; to the left because power is changed too late.</p></body></html> + + + + + fieldname:CruiseControlPowerDelayComp + Pas toucher ! + + + + + <html><head/><body><p>If you find that quickly moving the stick around a lot makes the copter climb a bit, adjust this number down a little. It will be a compromise between climbing a little with lots of stick motion and descending a little with minimal stick motion.</p></body></html> + + + + + <html><head/><body><p>The amount of power used when in inverted mode. Zero (min throttle stick for fixed pitch copters includding multicopters, neutral collective for CP), Normal (uses stick value), or Boosted (boosted according to bank angle). Beginning multicopter pilots should leave this set to Zero to automatically reduce throttle during flips. Boosted power with Unreversed direction may be dangerous because it adds power and the thrust direction moves the aircraft towards the ground.</p></body></html> + + + + + fieldname:CruiseControlInvertedPowerOutput + Pas toucher ! + + + + + fieldname:ThrustRate + Pas toucher ! + + + + + <html><head/><body><p>Thrust exponential value.</p></body></html> + <html><head/><body><p>Valeur exponentielle de la poussée.</p></body></html> + + + + fieldname:ThrustExp + Pas toucher ! + + + + + Throttle/Collective Stick Response + Réponse du manche Gaz/Collectif + TxPIDWidget @@ -9061,7 +9272,7 @@ les données en cache Diagramme de Connexion - + Save File Enregistrer Fichier @@ -9122,6 +9333,51 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } Ready... Prêt... + + + Waiting for all OP boards to be disconnected. + + + + + Please connect the board to the USB port (don't use external supply). + + + + + Board going into bootloader mode. + + + + + Loading firmware. + + + + + Uploading firmware. + + + + + Uploading description. + + + + + Booting the board. + + + + + Board updated, please press 'Next' to continue. + + + + + Something went wrong, you will have to manually upgrade the board using the uploader plugin. + + ControllerPage @@ -10060,6 +10316,11 @@ persistant de la carte, et ensuite ferme la boite de dialogue. I know what I'm doing! Je sais ce que je fais ! + + + filename + Nom de fichier + runningDeviceWidget @@ -10088,6 +10349,11 @@ persistant de la carte, et ensuite ferme la boite de dialogue. Firmware Information Information Firmware + + + BlRevision + + UploaderWidget @@ -10215,9 +10481,8 @@ automatiquement lorsque vous arrêtez une carte en fonctionnement. Carte Principale - <html><head/><body><p>Reboot the board and clear its settings memory.</p><p> Useful if the board cannot boot properly.</p><p> Blue led starts blinking quick for 20-30 seconds than the board will start normally</p><p><br/></p><p>If telemetry is not running, select the link using the dropdown</p><p>menu on the right.</p><p>PLEASE NOTE: Supported with bootloader versions 4.0 and earlier</p></body></html> - <html><head/><body> + <html><head/><body> <p>Redémarre la carte et efface ses paramètres en mémoire.</p> <p>Utile si la carte n'arrive pas à booter correctement.</p> <p>La led Bleue clignote rapidement pendant 20-30 secondes lorsque la carte démarre normalement</p> @@ -10225,9 +10490,8 @@ automatiquement lorsque vous arrêtez une carte en fonctionnement. - Erase settings - Effacer Paramètres + Effacer Paramètres @@ -10293,6 +10557,16 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } </style></head><body style=" font-family:'MS Shell Dlg 2'; font-size:8.25pt; font-weight:400; font-style:normal;"> <p style="-qt-paragraph-type:empty; margin-top:0px; margin-bottom:0px; margin-left:0px; margin-right:0px; -qt-block-indent:0; text-indent:0px; font-family:'Ubuntu'; font-size:11pt;"><br /></p></body></html> + + + <html><head/><body><p>Reboot the board and clear its settings memory.</p><p> Useful if the board cannot boot properly.</p><p> Blue led starts blinking quick for 20-30 seconds than the board will start normally</p><p><br/></p><p>If telemetry is not running, select the link using the dropdown</p><p>menu on the right.</p><p>PLEASE NOTE: Supported with bootloader versions 4.0 and later</p></body></html> + <html><head/><body><p>Redémarre la carte et efface ses paramètres en mémoire.</p><p> Utile si la carte n'arrive pas à démarrer correctement.</p><p> La Led Bleue commence à clignoter rapidement pendant 20-30 secondes puis la carte démarre normalement</p><p><br/></p><p>Si la télémétrie ne fonctionne pas, sélectionnez le lien utilisé avec la liste déroulante</p><p>située à droite.</p><p>VEUILLEZ NOTER : Supporté avec les versions de bootloaders 4.0 et supérieures</p></body></html> + + + + Erase Settings + Effacer Paramètres + XmlConfig @@ -10328,7 +10602,12 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } ConfigCCHWWidget - + + Enable GPS module and reboot the board to be able to select GPS protocol + + + + Warning: you have configured more than one DebugConsole, this currently is not supported Attention : vous avez configuré plus d'une DebugConsole, ce n'est actuellement pas possible @@ -10352,7 +10631,7 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } ConfigCCAttitudeWidget - + Calibration timed out before receiving required updates. Temps d'attente dépassé avant d'avoir reçu les mises à jour demandées. @@ -10379,20 +10658,20 @@ Voulez-vous toujours continuer ? ConfigInputWidget - - + + Arming Settings are now set to 'Always Disarmed' for your safety. Contexte : Onglet "Paramètres d'Armement" Pour des raisons de sécurité les Paramètres d'Armement ont été modifiés à 'Toujours Désarmé'. - + You will have to reconfigure the arming settings manually when the wizard is finished. After the last step of the wizard you will be taken to the Arming Settings screen. redirigé vers / sur ? Vous devrez reconfigurer manuellement les paramètres d'armement lorsque l'assistant sera terminé. Après la dernière étape de l'assistant, vous serez redirigé vers l'écran des Paramètres d'Armement. - + Welcome to the inputs configuration wizard. Please follow the instructions on the screen and only move your controls when asked to. @@ -10578,7 +10857,7 @@ Bougez le manche %1. Vous avez la possibilité d'appuyer sur Suivant pour ignorer ce canal. - + You will have to reconfigure the arming settings manually when the wizard is finished. Vous devrez reconfigurer les paramètres d'armement manuellement lorsque l'assistant sera terminé. @@ -10611,13 +10890,13 @@ Bougez le manche %1. Connexions : - + Disconnect Déconnecter - - + + Connect Connecter @@ -10633,7 +10912,7 @@ Bougez le manche %1. DebugGadgetWidget - + Save log File As Enregistrer Fichier Journal Sous @@ -10875,9 +11154,15 @@ Bougez le manche %1. ScopeGadgetWidget - Click legend to show/hide scope trace - Cliquer sur la légende pour afficher / cacher la tracé du graphique + Cliquer sur la légende pour afficher / cacher la tracé du graphique + + + + Click legend to show/hide scope trace. +Double click legend or plot to show/hide legend. + Cliquer sur la légende pour afficher/cacher le tracé du graphique. +Double clic sur la légende ou le tracé pour afficher/cacher la légende. @@ -11063,7 +11348,7 @@ Bougez le manche %1. VehicleConfigurationHelper - + Done! Terminé ! @@ -11085,18 +11370,32 @@ Bougez le manche %1. Écriture paramètres actionneurs - Writing flight mode settings - Écriture paramètres mode vol + Écriture paramètres mode vol - - + + Writing flight mode settings 1/2 + Écriture paramètres mode de vol 1/2 + + + + Writing flight mode settings 2/2 + Écriture paramètres mode de vol 2/2 + + + Writing gyro and accelerometer bias settings Écriture paramètres d'ajustement gyro et accéléromètres - + + + Writing board settings + Écriture paramètres carte + + + Writing stabilization settings Écriture paramètres de stabilisation @@ -11278,83 +11577,235 @@ Bougez le manche %1. UploaderGadgetWidget - The controller board is armed and can not be halted. Please make sure the board is not armed and then press halt again to proceed or use the rescue option to force a firmware upgrade. - La carte contrôleur est armée et ne peut être arrêtée. + La carte contrôleur est armée et ne peut être arrêtée. Veuillez vérifier que la carte n'est pas armée et appuyez à nouveau sur arrêt pour continuer ou utilisez l'option sauvetage pour forcer la mise à jour du firmware. - The controller board is armed and can not be reset. Please make sure the board is not armed and then press reset again to proceed or power cycle to force a board reset. - La carte contrôleur est armée et ne peut être réinitialisée. + La carte contrôleur est armée et ne peut être réinitialisée. Veuillez vérifier que la carte n'est pas armée et appuyez à nouveau sur réinitialiser pour continuer ou coupez/alimentez la carte pour forcer la réinitialisation. - Erase Settings - Effacer Paramètres + Effacer Paramètres - Do you want to erase all settings from the board? Settings cannot be recovered after this operation. The board will be restarted and all the setting erased - Voulez-vous effacer tous les paramètres sur la carte ? + Voulez-vous effacer tous les paramètres sur la carte ? Les paramètres ne pourront être récupérés après cette opération. La carte sera redémarrée et tous les paramètres effacés - + + Connected Device + + + + + Bootloader + + + + + + Bootloader? + + + + + + Device + + + + http://wiki.openpilot.org/display/Doc/Erase+board+settings Wiki FR - Uploader http://wiki.openpilot.org/x/SYBqAQ - - - - OpenPilot Uploader - Téléverseur OpenPilot ? - Uploader OpenPilot + + Running + En cours d'exécution - - - Please disconnect your OpenPilot board - Veuillez déconnecter votre carte OpenPilot + + + Timed out while waiting for all boards to be disconnected! + - - Please connect your OpenPilot board (USB only!) - Veuillez connecter votre carte OpenPilot (USB seulement !) + + + Timed out while waiting for a board to be connected! + + + + + Please disconnect your OpenPilot board. + + + + + + + + System Rescue + + + + + Please connect your OpenPilot board. + - Cancel - Annuler + Board must be connected to the USB port! + - + + Waiting for all OpenPilot boards to be disconnected from USB. + + + + + + Timing out in %1 seconds + + + + + Please connect the OpenPilot board to the USB port. + + + + + Bringing the board into boot loader mode. + + + + + Preparing to upload firmware to the board. + + + + + Uploading firmware to the board. + + + + + Uploading description of the new firmware to the board. + + + + + Rebooting the board. + + + + + Board was updated successfully. + + + + + + Press OK to finish. + + + + + Something went wrong, you will have to manually upgrade the board. + + + + + Confirm Settings Erase? + + + + + Do you want to erase all settings from the board? + + + + + Settings cannot be recovered after this operation. +The board will be restarted and all settings erased. + + + + + Cannot Halt Board! + + + + + The controller board is armed and can not be halted. + + + + + Please make sure the board is not armed and then press Halt again to proceed or use Rescue to force a firmware upgrade. + + + + + Cannot Reset Board! + + + + + The controller board is armed and can not be reset. + + + + + Please make sure the board is not armed and then press reset again to proceed or power cycle to force a board reset. + + + + OpenPilot Uploader + Téléverseur OpenPilot ? + Uploader OpenPilot + + + Please disconnect your OpenPilot board + Veuillez déconnecter votre carte OpenPilot + + + Please connect your OpenPilot board (USB only!) + Veuillez connecter votre carte OpenPilot (USB seulement !) + + + Cancel + Annuler + + + Annuler - No board connection was detected! - Aucune connexion de carte n'a été détectée ! + Aucune connexion de carte n'a été détectée ! - GCS and firmware versions of the UAV objects set do not match which can cause configuration problems. GCS version: %1 Firmware version: %2. - Les versions de GCS et firmware des objets UAV ne correspondent pas ce qui peut causer des problèmes de configuration. Version GCS : %1 - Version firmware : %2. + Les versions de GCS et firmware des objets UAV ne correspondent pas ce qui peut causer des problèmes de configuration. Version GCS : %1 - Version firmware : %2. @@ -12258,6 +12709,11 @@ Méfiez-vous de ne pas vous verrouiller l'accès ! Save Enregistrer + + + Protocol + Protocole + OPLinkWidget @@ -12603,27 +13059,27 @@ Méfiez-vous de ne pas vous verrouiller l'accès ! OPLink configuration - + Configuration OPLink One-Way - + Unidirectionnel Remote modems - + Modems distants Coordinator ID - + ID Coordinateur <html><head/><body><p>This is the coordinator id we currently are bound to.</p><p>To manually bind to a specific coordinator, just type</p><p>or paste its device id in this box and save.</p><p>The device must be rebooted for the binding to take place.</p></body></html> - + <html><head/><body><p>Ceci est l'identifiant coordinateur avec lequel vous êtes associé.</p><p>Pour s'associer manuellement avec un coordinateur particulier, tapez simplement ou copier/coller l'identifiant de l'appareil dans ce champ puis enregistrer.</p><p>L'appareil doit être redémarré pour que l'association soit effective.</p></body></html> @@ -12818,7 +13274,7 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } ConfigRevoHWWidget - + Disabled Désactivé @@ -12826,10 +13282,8 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } ConfigRevoWidget - - <p>HomeLocation not SET.</p><p>Please set your HomeLocation and try again. Aborting calibration!</p> - <p>Position Home non définie.</p><p>Veuillez définir votre position Home et essayez à nouveau. Calibration abandonnée !</p> + <p>Position Home non définie.</p><p>Veuillez définir votre position Home et essayez à nouveau. Calibration abandonnée !</p> @@ -12912,7 +13366,7 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } BiasCalibrationUtil - + Calibration timed out before receiving required updates. Temps d'attente dépassé avant d'avoir reçu les mises à jour demandées. @@ -12957,6 +13411,11 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } Custom Firmware Build Version Firmware Personnelle + + + No file loaded + Pas de fichier chargé + @@ -12970,7 +13429,7 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } Firmware non certifié ou version personnelle - + Can't calculate, file too big for device Ne peut calculer, fichier trop gros pour le périphérique @@ -13005,18 +13464,23 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } ATTENTION : Le firmware chargé n'est pas empaqueté avec le format OpenPilot. Ne mettez pas à jour sans savoir ce que vous faites. - - + + Firmware loaded: + Firmware chargé : + + + + Select firmware file Sélectionner le fichier de firmware - + Firmware Files (*.opfw *.bin) Fichiers Firmware (*.opfw *.bin) - + Firmware Files (*.bin) Fichiers Firmware (*.bin) @@ -13034,7 +13498,12 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } CRC Firmware : - + + BL version: + Version BL : + + + Firmware tag: @@ -13351,22 +13820,22 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } FlightLogDialog - + Log entries Entrées log - + Flight Vol - + Time Temps - + Empty Vide @@ -13386,47 +13855,133 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } Inconnu - + Data Données - + Flights recorded: Vols enregistrés : - + Entries logged (free): Vols enregistrés (libres) : - + Flight to download: Vols à télécharger : - + Download logs Télécharger logs - Export... - Exporter... + Exporter... - + Adjust timestamps Ajuster horodatage - + Clear all logs Effacer tous les logs - + + Export logs... + Exporter logs... + + + + + Settings + Paramètres + + + + When to log: + + + + + UAVObject + + + + + Period + Période + + + + Load... + Charger... + + + + Loads settings for all objects from a file. + Charger paramètres pour tous les objets du fichier. + + + + Save... + Enregistrer... + + + + Saves settings for all objects in a file. + Enregistre les paramètres pour tous les objets dans le fichier. + + + + Reset + Réinitialiser + + + + Resets all settings to the values currently set on the board. + Réinitialiser tous les paramètres aux valeurs actuellement dans la carte. + + + + Clear + Effacer + + + + Clears all settings to default values. + Effacer tous les paramètres aux valeurs par défaut. + + + + Save to board + Enregistrer sur la carte + + + + Saves the logging configurations to the boards flash memory. + Enregistre les configuration de logging dans la mémoire flash de la carte. + + + + + Settings... + Paramètres... + + + + Logs... + + + + Cancel Annuler @@ -13436,7 +13991,7 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } OK - + Manage flight side logs Gérer les logs de vol @@ -13444,30 +13999,124 @@ p, li { white-space: pre-wrap; } FlightLogManager - Save Log - Enregistrer Log + Enregistrer Log - - OP-%0.opl - - - - OpenPilot Log (*.opl) - Journal OpenPilot (*.opl) + Journal OpenPilot (*.opl) - + _flight-%1 _vol-%1 - + + OpenPilot Log file %1 + Fichier Log OpenPilot %1 + + + + Text file %1 + Fichier Texte %1 + + + + + + XML file %1 + fichier XML %1 + + + + Save Log Entries + Enregistre Entrées Log + + + + Load Log Settings + Charger Paramètres Log + + + + The file has the wrong version or could not parse version information. + Le fichier possède une mauvaise version ou les informations de version n'ont pu être analysées. + + + + Could not parse enabled attribute. + + + + + Could not parse period attribute, or object with name '%1' could not be found. + + + + + Could not parse level attribute on setting '%1' + + + + + Settings file corrupt. + Fichier paramètres corrompu. + + + + The file loaded is not in the correct format. +Please check the file. +%1 + Le fichier chargé n'est pas au bon format. +Veuillez vérifier le fichier. +%1 + + + + Save Log Settings + Enregistrer Paramètres Log + + + All Tout + + + Disabled + Désactivé + + + + Periodically + Périodiquement + + + + When updated + Lorsque mis à jour + + + + Throttled + + + + + Never + Jamais + + + + Only when Armed + Uniquement lorsque Armé + + + + Always + Tout le temps + FlightLogPlugin @@ -13748,4 +14397,217 @@ et même conduire au crash. A utiliser avec prudence. Personnalisé + + OpenPilot::GyroBiasCalibrationModel + + + Calibrating the gyroscopes. Keep the copter/plane steady... + Étalonnage en cours des gyroscopes. Maintenez l'appareil sans le bouger... + + + + Gyroscope calibration computed succesfully. + Étalonnage gyroscope calculé avec succès. + + + + OpenPilot::LevelCalibrationModel + + + Place horizontally and click Save Position button... + Positionner horizontalement et cliquer sur le bouton Enregistrer Position... + + + + Hold... + Maintenir en position... + + + + Leave horizontally, rotate 180° along yaw axis and click Save Position button... + Garder horizontal, tourner de 180° sur l'axe de Yaw et cliquer sur le bouton Enregistrer Position... + + + + Board leveling computed successfully. + Mise à niveau de la carte calculé avec succès. + + + + OpenPilot::SixPointCalibrationModel + + + Place horizontally, nose pointing north and click Save Position button... + Positionner horizontalement, le nez en direction du nord et cliquer sur le bouton Enregistrer Position... + + + + Place with nose down, right side west and click Save Position button... + Positionner avec le nez vers le bas, le coté droit vers l'ouest et cliquer sur le bouton Enregistrer Position... + + + + Place right side down, nose west and click Save Position button... + Positionner le flanc droit vers le bas, le nez en direction de l'ouest et cliquer sur le bouton Enregistrer Position... + + + + Place upside down, nose east and click Save Position button... + Positionner à l'envers, le nez vers l'est et cliquer sur le bouton Enregistrer Position... + + + + Place with nose up, left side north and click Save Position button... + Positionner le nez vers le haut, le flanc droit vers le nord et cliquer sur le bouton Enregistrer Position... + + + + Place with left side down, nose south and click Save Position button... + Positionner avec le flanc gauche vers le bas, le nez vers le sud et cliquer sur le bouton Enregistrer Position... + + + + Place horizontally and click Save Position button... + Positionner horizontalement et cliquer sur le bouton Enregistrer Position... + + + + Place with nose down and click Save Position button... + Positionner avec le nez vers le bas et cliquer sur le bouton Enregistrer Position... + + + + Place right side down and click Save Position button... + Positionner le flanc droit vers le bas et cliquer sur le bouton Enregistrer Position... + + + + Place upside down and click Save Position button... + Positionner à l'envers et cliquer sur le bouton Enregistrer Position... + + + + Place with nose up and click Save Position button... + Positionner avec le nez vers le haut et cliquer sur le bouton Enregistrer Position... + + + + Place with left side down and click Save Position button... + Positionner le flanc gauche vers le bas et cliquer sur le bouton Enregistrer Position... + + + + <p>HomeLocation not SET.</p><p>Please set your HomeLocation and try again. Aborting calibration!</p> + <p>Position Home non définie.</p><p>Veuillez définir votre position Home et essayez à nouveau. Étalonnage abandonné !</p> + + + + Hold... + Maintenir en position... + + + + Sensor scale and bias computed succesfully. + Typo : succeSSfully. + Échelle et ajustement du capteur calculés avec succès. + + + + Bad calibration. Please review the instructions and repeat. + Mauvais étalonnage. Relisez les instructions et essayez à nouveau. + + + + OpenPilot::CompensationCalculationTransition + + + Calibration completed succesfully + Étalonnage terminé avec succès + + + + Calibration failed! Please read the instructions and retry + Échec étalonnage ! Veuillez lire les instructions et essayer à nouveau + + + + OpenPilot::ThermalCalibrationModel + + + Start + Démarrer + + + + Saving initial settings + Enregistrement des paramètres initiaux + + + + Setup board for calibration + Préparation de la carte pour l'étalonnage + + + + *** Please Wait *** Samples acquisition, this can take several minutes + *** Veuillez Patienter *** Acquisition des échantillons, ceci peut prendre plusieurs minutes + + + + Restore board settings + Restaurer les paramètres de la carte + + + + Calculate calibration data + Calcul des données d'étalonnage + + + + Canceled + Annulé + + + + TelemetryPlugin + + + Firmware Version Mismatch! + + + + + GCS and firmware versions of the UAV objects set do not match which can cause configuration problems. + + + + + GCS version: %1 + + + + + Firmware version: %1 + + + + + TimedDialog + + + Cancel + Annuler + + + + + Timing out in %1 seconds + + + + + Timed out after %1 seconds + + +